GRATIS OPPSIGELSE AV KONTRAKTEN AV KUNDEN
KUNDER har rett til gratis oppsigelse av produktkjøpskontrakten de har inngått med Needen Europa innen fjorten (14) kalenderdager, uten å måtte gi noen begrunnelse.
Fristen for å utøve retten til gratis oppsigelse utløper ved utgangen av den fjortende (14.) påfølgende dagen etter dagen etter den dagen KUNDEN, eller en tredjepart utpekt av ham/henne, annet enn transportøren, får fysisk besittelse av produktet eller det siste produktet, i tilfelle flere varer bestilt i en enkelt ordre og levert separat.
For å utøve sin rett til gratis oppsigelse, forplikter KUNDER seg til å kommunisere til Needen Europa via e-post til customerservice@needen.no sin beslutning om å si opp denne kontrakten ved hjelp av en utvetydig oppsigelseserklæring. For dette kan KUNDER fylle ut og sende via e-post skjemaet for gratis oppsigelse som Needen Europa kan gjøre tilgjengelig eller en hvilken som helst annen utvetydig oppsigelseserklæring.
For at perioden for gratis oppsigelse skal respekteres, er det tilstrekkelig at KUNDENS kommunikasjon angående utøvelse av retten til gratis oppsigelse sendes før utløpet av den nevnte oppsigelsesfristen.
Betingelser for retur av produkter ved kontraktsoppsigelse:
I tilfelle utøvelse av retten til gratis oppsigelse av kontrakten inngått med Needen Europa, forplikter KUNDEN seg til å returnere produktet(ene) i perfekt stand, uten spor av misbruk, skitt eller skade, og uten tegn på manipulering utover det som vanligvis aksepteres i en kommersiell virksomhet, samt fullstendig, med alle dets komponenter og tilbehør, bruksanvisning og originalemballasje.
Retur av produkt(ene) må skje innen utgangen av den 14. (fjortende) påfølgende dagen regnet fra leveringsdagen, til adressen angitt av Needen Europa i instruksjonene sendt til KUNDEN. På samme måte må emballasjen være fullstendig identifisert og intakt, slik at avsenderens identitet kan bekreftes.
Skulle KUNDEN ikke oppfylle de tidligere fastsatte betingelsene, forbeholder Needen Europa seg retten til ikke å akseptere oppsigelsen av kontrakten og retur av produktet(ene) og, følgelig, ikke å refundere KUNDEN for de utførte betalingene.
Virkninger av gratis oppsigelse:
I tilfelle oppsigelse av kontrakten med Needen Europa, vil det refundere KUNDEN for de utførte betalingene, inkludert leveringskostnader (med unntak av tilleggskostnader som følge av KUNDENS valg av en annen forsendelsesmetode enn den billigste normale forsendelsesmetoden tilbudt av Needen Europa), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 (fjorten) dager fra den datoen Needen Europa blir kjent med beslutningen om å si opp denne kontrakten.
Needen Europa vil refundere KUNDEN ved å bruke den samme betalingsmetoden som ble brukt av sistnevnte i den opprinnelige transaksjonen. Under ingen omstendigheter vil KUNDEN pådra seg noen kostnader som følge av en slik refusjon.
I tilfelle retur av produkt(er), vil refusjon av kjøpesummen bli utført av Needen Europa etter validering av oppfyllelsen av returvilkårene beskrevet tidligere og nedenfor.
KUNDER er ansvarlige for alle utgifter relatert til eller som oppstår fra produktreturer, og må garantere forsendelsen på en sikker måte og med de nødvendige garantier slik at det returnerte produktet leveres til Needen Europa i perfekt bevaringstilstand.
Unntak fra gratis oppsigelse:
I henhold til artikkel 17 i gjeldende lov for fjernkontrakter (Decreto-Lei nr. 24/2014, av 14. februar, i den til enhver tid gjeldende ordlyd) utgjør følgende unntak fra retten til oppsigelse av kontrakten, og KUNDER kan ikke fritt løse følgende kontrakter:
- Levering av varer laget i henhold til KUNDENS spesifikasjoner eller åpenbart tilpasset;
- Levering av varer som, på grunn av sin natur, ikke kan sendes på nytt eller er sannsynlig å forringes eller utløpe;
- Levering av forseglede varer som ikke kan returneres av helse- eller hygieniske årsaker når de er åpnet etter levering;
- Levering av varer som, etter levering og av sin natur, er uatskillelig blandet med andre produkter;
- Levering av lyd- eller videoopptak eller forseglet programvare, hvor KUNDEN har fjernet forseglingen etter levering.
KUNDESUPPORT, KLAGER OG ETTERSALGSSERVICE
Eventuelle klager angående produkter markedsført på NETTSTEDET eller spørsmål relatert til ettersalgstjeneste bør sendes til Needen Europa via e-post til customerservice@needen.no. Alle klager vil bli behørig gjennomgått av Needen Europa og besvart i tide.
Samme kontaktmiddel kan brukes av BRUKERE for eventuelle spørsmål relatert til kundeservice, inkludert hjelp og forslag.